Buch, Englisch, Band 596, 299 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 653 g
Models and Methods for the Broadcasting Industry
Buch, Englisch, Band 596, 299 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 653 g
Reihe: Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems
ISBN: 978-3-540-72315-8
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Remarkable features of revenue management (RM) problems in the cargo, manufacturing and broadcasting industries are so-called flexible products. "Flexibility" means that the actual mode of production is not defined at the time of purchase, but can be chosen later on by the service provider. This book is among the first to analyze RM problems with flexible products and RM in broadcasting companies. The implications of flexibility are explicitly taken into account in the models and methods presented. As an aside, the book contains descriptions of algorithms to generate stochastic demand data streams for general RM problems. An implementation as a Microsoft Windows executable file is available, which can directly be used both by theoreticians and practitioners in their own simulation studies. This book will be of great value for researchers, managers and students interested in RM with flexible products in general and broadcasting companies in particular.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
Weitere Infos & Material
Defining Revenue Management.- Capacity Control and Overbooking.- Recent Advances in Revenue Management.- Evaluating Revenue Management Techniques: Instance Generation.- Simulation of Stochastic Demand Data Streams.- Revenue Management in Broadcasting Companies.- Conclusion.