Inclusion in the United States and the United Kingdom
Buch, Englisch, 283 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 438 g
ISBN: 978-1-349-38409-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
University Coeducation in the Victorian Era chronicles the inclusion of women in state-supported male universities during the nineteenth century. Based on primary sources produced by the administrators, faculty, and students, or other contemporary Victorian writers, this book provides insight from multiple perspectives of an important step in the progress of gender relations in higher education and society at large. By studying twelve institutions in the United States, and another twelve in the United Kingdom, the comparative scope of the work is substantial and brings local, regional, national, and international questions together, while not losing sight of individual university student experiences.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Ökologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltschutz, Umwelterhaltung
Weitere Infos & Material
The Process of Inclusion Victorian Views of Coeducation Administration& Legislation Academic Student Life Facilitating Coeducation Extracurricular Student Life Student Publications Life After Graduation Drawing Conclusions