Nee | Managing Negative Word-of-Mouth on Social Media Platforms | Buch | 978-3-658-13997-1 | sack.de

Buch, Englisch, 235 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3351 g

Reihe: Innovatives Markenmanagement

Nee

Managing Negative Word-of-Mouth on Social Media Platforms

The Effect of Hotel Management Responses on Observers' Purchase Intention
1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-658-13997-1
Verlag: Springer

The Effect of Hotel Management Responses on Observers' Purchase Intention

Buch, Englisch, 235 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3351 g

Reihe: Innovatives Markenmanagement

ISBN: 978-3-658-13997-1
Verlag: Springer


Ines Nee makes important key contributions to service recovery research by analyzing the effect of management response content towards negative online customer reviews on the observer’s purchase intention. This study is the first to provide a conceptual basis of observers’ behavioral reactions towards organizational complaint handling in the context of social media and to empirically test the effect of the two most resource-intensive response options of compensation and explanation. With the help of a profound experimental design, the author detects strategies on how hotel companies should respond towards negative online customer reviews in order to increase the observer’s purchase intention and the hotel company’s return on complaint management.

Nee Managing Negative Word-of-Mouth on Social Media Platforms jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Relevance of Responding to Negative Online Customer Reviews.- The Hotel Industry and its Development since the Emergence of Web 2.0.- Differentiation of Classical Service Recovery Management and Service Recovery Management in the Context of Social Media.-Development of a Conceptual Basis Explaining Observers’ Behavioral Reactions towards Complaint Handling on Social Media Platforms.- Empirical Analysis and Validation of Management Response Content.


Dr. Ines Nee received her PhD at Prof. Dr. Christoph Burmann’s Chair of innovative Brand Management at the University of Bremen.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.