Newfield | Ivy and Industry | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 297 Seiten

Newfield Ivy and Industry

Business and the Making of the American University, 1880-1980
1. Auflage 2004
ISBN: 978-0-8223-8520-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Business and the Making of the American University, 1880-1980

E-Book, Englisch, 297 Seiten

ISBN: 978-0-8223-8520-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Engages with business management theories, their attraction to university administrators, and their usefulness in the university if they can be reconceptualized more democratically.

Newfield Ivy and Industry jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part I. The Two Missions

1. Introduction 3

2. A Permanent Dependence 15

3. The Humanist Outcry 41

Part II. The Managerial Condition

4. The Rise of University Management 67

5. Babbitry and Meritocracy 91

6. Managerial Protection and Scientific Success 115

7. Grey Flannel Radicals 133

Part III. The Market Revival

8. The Industry-Science Alliance 167

9. Corporate Pleasure and Business Humanism 195

10. Epilogue: The Second Story 215

Notes 229

Acknowledgments 277

Index 279


Christopher Newfield is professor of English at the University of California, Santa Barbara. He is the author of The Emerson Effect: Individualism and Submission in America and coeditor of Mapping Multiculturalism and After Political Correctness: The Humanities and Society in the 1990s.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.