E-Book, Englisch, 297 Seiten
Newfield Ivy and Industry
1. Auflage 2004
ISBN: 978-0-8223-8520-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Business and the Making of the American University, 1880-1980
E-Book, Englisch, 297 Seiten
ISBN: 978-0-8223-8520-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Engages with business management theories, their attraction to university administrators, and their usefulness in the university if they can be reconceptualized more democratically.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
Weitere Infos & Material
Part I. The Two Missions
1. Introduction 3
2. A Permanent Dependence 15
3. The Humanist Outcry 41
Part II. The Managerial Condition
4. The Rise of University Management 67
5. Babbitry and Meritocracy 91
6. Managerial Protection and Scientific Success 115
7. Grey Flannel Radicals 133
Part III. The Market Revival
8. The Industry-Science Alliance 167
9. Corporate Pleasure and Business Humanism 195
10. Epilogue: The Second Story 215
Notes 229
Acknowledgments 277
Index 279