Newstetter | Design Education | Buch | 978-0-8058-9747-0 | sack.de

Buch, Englisch, 132 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 204 g

Newstetter

Design Education


Erscheinungsjahr 2000
ISBN: 978-0-8058-9747-0
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 132 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 204 g

ISBN: 978-0-8058-9747-0
Verlag: Routledge


This is Volume 9, Number 3 (2000) special issue of the Journal of Learning Sciences and focuses on Design Education. Design as a vehicle for applying and extending content knowledge is central to engineering education. In this issue the reader is offered three articles on middle- school-age children learning in the context of design. Two articles report on research projects in in formal educational settings with large numbers of students; the other chronicles one girl’s learning over a weekend in an informal online setting.

Newstetter Design Education jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Volume 9, Number 3, 2000
Contents: W.C. Newstetter, Guest Editor's Introduction. Articles: C.E. Hmelo, D.L. Holton, J.L. Kolodner, Designing to Learn about Complex Systems. P.M. Sadler, H.P. Coy, M. Schwartz, Engineering Competitions in the Middle School Classroom: Key Elements in Developing Effective Design Challenges. A.S. Bruckman, Situated Support for Learning: Storm's Weekend with Rachael.


Wendy C. Newstetter Cognitive Science Program Georgia Institute of Technology



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.