Buch, Englisch, 364 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 598 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
Student Identity and Citizenship
Buch, Englisch, 364 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 598 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
ISBN: 978-3-030-38414-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Staatsbürgerkunde, Staatsbürgerschaft, Zivilgesellschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
SECTION I. Introduction to the problem, theory and method.- Chapter 1. Theoretical position, purpose and motivation.- Chapter 2. A critical discussion on research methodology, empirical data and preconditions.- SECTION II. Historical review of education and citizenship late 1800s-2010s.- Chapter 3. School political debates, policy documents and citizenship education 1800s-1960s.- Chapter 4. School political debates, policy documents and citizenship education 1970s-2010s.- SECTION III. Interview findings.- Chapter 5. Conditions for citizenship education and research questions.- Chapter 6. Vocational programmes in vocational schools.- Chapter 7. Theoretical programmes in mainly pre-university schools.- Chapter 8. Pre-university programmes in mainly vocational schools.- Chapter 9. Pre-university programmes in cultural oriented schools.- Chapter 10. Mixed ages and programmes.- Chapter 11. Teachers.- Chapter 12. Discussion and analysis.