Buch, Englisch, 140 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 319 g
Pedagogy, Practice, And Research
Buch, Englisch, 140 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 319 g
Reihe: Routledge Research in Writing Studies
ISBN: 978-0-367-51025-1
Verlag: Routledge
This book presents a model of Practitioner Inquiry (PI) as a systematic form of empirical research and provides a rationale for its suitability within a writing center context.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Schreiben und Publizieren, Kreatives Schreiben
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
Weitere Infos & Material
Introduction: Practitioner Inquiry and Empirical Research in the Writing Center 1
1 What Indigenous Practices Can Teach Us about Collaboration 25
2 Practitioner Inquiry: A Model for Research and Practice in the Writing Center 55
3 A Practitioner’s Inquiry into Tutor Professionalization vis-à-vis Collaboration 75
4 Translingual Practices vs. Academic Discourse: Writing Center Consultants Weigh in on Supporting Writers’ Multiliteracy Repertoires 98
Epilogue: A Practitioner’s Final Thoughts 119