Buch, Englisch, 291 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 411 g
Reihe: Familienunternehmen und KMU
The Relevance to Strategic Decision-Making, Objectives, and Attitudes
Buch, Englisch, 291 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 411 g
Reihe: Familienunternehmen und KMU
ISBN: 978-3-658-29227-0
Verlag: Springer
In this book Carola Normann-Tschampel develops an enhanced understanding of the relevance of Value-Based Management (VBM) to management practice in Mittelstand. A theory-practice gap is identified based on a unique overview of the field of research. The empirical investigation focuses on three specifically identified areas of management (strategic decision-making, objectives, attitudes) and uses a specific research approach. The insights gained from taking an interpretive stance towards owner-managers’ practical experience provide a valuable basis to further address the overall research gap.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
Identification of three key topics and research gaps in the literature on VBM in Mittelstand.- Framework for the evaluation of the role of VBM in Mittelstand.- Use of management tools in strategic decision-making.- Specific objectives and nuances in the overall target course.- Understanding of and attitudes towards VBM.