E-Book, Englisch, 254 Seiten, Web PDF
Nowak-Fabrykowski Helping Immigrant Children Succeed
1. Auflage 2020
ISBN: 978-1-4331-7617-3
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
A Look Through Research, Experiences, and Practical Solutions
E-Book, Englisch, 254 Seiten, Web PDF
ISBN: 978-1-4331-7617-3
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Soziale Arbeit/Sozialpädagogik: Minderheiten
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Soziale Arbeit/Sozialpädagogik: Familie, Kinder, Jugendliche
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Acknowledgments – Introduction – PART I. Negotiating Identities – Krystyna Nowak-Fabrykowski: The Social and Emotional Development of Immigrant Children – Mikiyasu Hakoyama: Adolescent Immigrants from Japan: Finding Balance in the Formulation of Identity – Marisol Ruiz Gonzalez/Ramona Bell/Cesar Abarca: The Oppositional Latin@ Gaze: Equipping Latin@ Immigrant Youth with Tools for Self-Empowerment – PART II. The Process of Transition in the New Culture and Social Adaptation – Anjam Chaudhary: An Identity Development Story – Hyun-Kyung You/Yu-Jin Jeong: Transnationalism in Daily Lives of Children in Korean Immigrant Families – Le Shorn S Benjamin: For the Girl Like Me: A Discourse on Personal and Academic Development of a Black West Indian Immigrant Woman – Aleksandra Kaczmarek Day: Migrant Children’s Identities and Linguistic Confidence – PART III. The Role of Parents in Supporting Bilingual Children – Meenal Rana/Kimberly Duarte-Bonilla: Children in Immigrant Families from India: Contextual Analysis – Asma Alshammari: The Influence of American Media on the Children from Arab Gulf States That Live in the United States and Suggestions for Parents and Teachers around the World – PART IV. The Role of Teachers – Katarína Marcineková: Teacher’s Perspectives on Working with Children from Diverse Linguistic and Cultural Backgrounds – Gil Richard Musolf: Images of Immigrant Children: Symbolic Interactionism Perspective – List of Contributors.