ORGANIZATIONAL SEARCH & DECISI | Buch | 978-88-31322-67-6 | sack.de

Buch, Englisch, 180 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 235 mm

ORGANIZATIONAL SEARCH & DECISI

Buch, Englisch, 180 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 235 mm

ISBN: 978-88-31322-67-6
Verlag: EGEA SPA BOCCONI UNIV PR


This text studies how organizations, when solving a specific problem, identify a set of potential solutions called Search Space. By drawing from evolutionary theory and related literatures on strategic change, scholars have demonstrated differences in search mechanisms that explain how organizations choose solutions. However, we still face unanswered questions in understanding how organizations decide where to search, including how organizations identify a set of potential solutions or Search Space. This book defines the concept of Search Space and identifies three factors uncertainty, prior top managerial attention, and prior experience that drive differences in Search Space. Additionally, this dissertation starts to disentangle why some firms’ top managers are predisposed to paying more attention to new strategic areas by investigating the relationship between uncertainty and top managerial attention.
ORGANIZATIONAL SEARCH & DECISI jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.