Oster | Strategic Management for Nonprofit Organizations: Theory and Cases | Buch | 978-0-19-508503-7 | sack.de

Buch, Englisch, 360 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 241 mm, Gewicht: 649 g

Oster

Strategic Management for Nonprofit Organizations: Theory and Cases


Neuausgabe 1995
ISBN: 978-0-19-508503-7
Verlag: OXFORD UNIV PR

Buch, Englisch, 360 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 241 mm, Gewicht: 649 g

ISBN: 978-0-19-508503-7
Verlag: OXFORD UNIV PR


Nonprofit organizations in the U.S. earn more than $100 billion annually, and number over a million different organizations. They face increasing competition for donor's dollars and many of the issues they confront are similar to those confronted by for-profit organizations. This book applies powerful concepts of strategic management developed originally in the for-profit sector to the management of nonprofits. It describes the preparation of a strategic plan consistent with the resources available; it analyses the operational tasks in executing the plan; and describes the ways in which nonprofits need to change in order to remain competitive. The book draws clear distinctions between the different challenges encountered by nonprofits operating in different industries. It will be useful for managers in such diverse organizations as the Santa Fe Opera, the Salvation Army, and the National Football League.

Oster Strategic Management for Nonprofit Organizations: Theory and Cases jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: INTRODUCTION
Chapter 2: THE MISSION OF THE NON-PROFIT ORGANIZATION
Chapter 3: STRUCTURAL ANALYSIS OF A NON-PROFIT INDUSTRY
Chapter 4: COMPETITION AND COOPERATION AMONG NON-PROFITS
Chapter 5: HUMAN RESOURCE MANAGEMENT
Chapter 6: THE NON-PROFIT BOARD OF DIRECTORS
Chapter 7: PRODUCT MIX AND PRICING
Chapter 8: FUNDRAISING AND NON-PROFITS
Chapter 9: MANAGERIAL CONTROL
Chapter 10: PROGRAM EVALUATION
Chapter 11: THE POTENTIAL FOR CHANGE
Appendix 1: GUIDE TO THE CASES
REFERENCES



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.