Pereiro | Valuation of Companies in Emerging Markets | Buch | 978-0-471-22078-7 | sack.de

Buch, Englisch, 528 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 953 g

Reihe: Wiley Finance Editions

Pereiro

Valuation of Companies in Emerging Markets

A Practical Approach
1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-471-22078-7
Verlag: Wiley

A Practical Approach

Buch, Englisch, 528 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 953 g

Reihe: Wiley Finance Editions

ISBN: 978-0-471-22078-7
Verlag: Wiley


Ein praxisorientierter Leitfaden zur Unternehmensbewertung in Emerging Markets.

Behandelt wird die Bewertung von Publikumsgesellschaften und personenbezogenen Aktiengesellschaften in Schwellenländern für Fusions- und Akquisitionszwecke.

Der Schwerpunkt liegt eindeutig auf Bewertungsfragen rund um Emerging Markets.

"Valuation of Companies in Emerging Markets" schließt damit die Lücke zwischen Theorie und Praxis bei der Unternehmensbewertung in aufstrebenden Märkten.

Der Band vermittelt aber nicht nur die besten praxiserprobten Bewertungsmethoden für Industrie- und Schwellenländer, sondern liefert auch die notwendigen Tools für die Bewertung von Technologieunternehmen in Emerging Markets.

Mit Links zu relevanten Internet Resources.

Pereiro Valuation of Companies in Emerging Markets jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


FOREWORD xvii

CHAPTER 1 Valuing Companies in Emerging Markets: Importance and Challenges 1

CHAPTER 2 Valuing Companies in Developed Markets: A Review 32

CHAPTER 3 Fundamental Discounted Cashflow Valuation in Emerging Markets: Cashflows and the Cost-of-Equity Capital 92

CHAPTER 4 Fundamental Discounted Cashflow Valuation in Emerging Markets: Unsystematic Risk and Synthetic Company Value 175

CHAPTER 5 Valuing Companies in Emerging Markets via Real Options 222

CHAPTER 6 Relative Valuation in Emerging Markets: Comparable Companies and Transactions 247

CHAPTER 7 Valuing Technology Startups in Emerging Markets 319

APPENDIX A Valuation Parameters in the Reference Emerging Markets 429

APPENDIX B Valuation Parameters in the United States 438

APPENDIX C Valuation Parameters in Argentina 449

APPENDIX D Sources of Data on Comparable Companies and Transactions 462

APPENDIX E Valuation Parameters of U.S. Internet Companies 464

APPENDIX F Present Value of Asset/Present Value of Exercise Price 483

APPENDIX G Best Valuation Practices in the United States and Argentina 488

INDEX 497


LUIS E. PEREIRO is a consultant who has steered several strategic change projects in multinational corporations such as Bank of America, Union Carbide, and Nissho Iwai. He is Professor of Entrepreneurship & Strategy and Director of the Center for Entrepreneurship and Business Venturing at Universidad Torcuato Di Tella in Buenos Aires, Argentina. He is also a visiting professor at HEC-School of Management in Paris. His numerous articles have appeared in many prestigious business journals and books.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.