Peters | Alliance Formation in Emerging Economies | Buch | 978-3-86618-672-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 10, 251 Seiten, broschiert, Format (B × H): 150 mm x 210 mm, Gewicht: 344 g

Reihe: Internationale Personal- und Strategieforschung | Research in International Human Resource Management and Strategy

Peters

Alliance Formation in Emerging Economies

A Resource-based and Agency-theoretic Analysis
1. Auflage 2012
ISBN: 978-3-86618-672-9
Verlag: Edition Rainer Hampp

A Resource-based and Agency-theoretic Analysis

Buch, Englisch, Band 10, 251 Seiten, broschiert, Format (B × H): 150 mm x 210 mm, Gewicht: 344 g

Reihe: Internationale Personal- und Strategieforschung | Research in International Human Resource Management and Strategy

ISBN: 978-3-86618-672-9
Verlag: Edition Rainer Hampp


Forming alliances is a key strategy for firms entering emerging economies. Business opportunities for market entrants are promising and challenging at the same time. Promising because the rapid economic growth provides opportunities to tap new market potentials and challenging because emerging economies display dynamic and complex host environments for inter-firm cooperation. Prospected benefits of alliance strategies are often not realized or insufficient. High failure rates or weak performance are indicators for the inherent complexity that the formation and operation of international alliances entails. This book introduces a resource-based and agency-theoretic perspective on alliance formation analyzing factors that influence the potential to realize competitive advantages through inter-firm cooperation. It presents a framework that integrates (inter)organizational and strategy research in order to investigate determinants of the alliance formation process of partner selection and alliance configuration in the distinct setting of emerging economies. The proposed framework is matched with empirical findings on the basis of a case study on alliances between small and medium-sized firms from industrialized countries and firms from China.
Peters Alliance Formation in Emerging Economies jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Tade W. Peters studied business administration at the Freie Universität Berlin with a focus on Management and Marketing. He completed his Ph.D. studies at the Chair of Strategic and International Management at the University of Flensburg. Since 2009 he works for a major German airline.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.