Buch, Englisch, 365 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 587 g
A Manual
Buch, Englisch, 365 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 587 g
ISBN: 978-3-642-06783-9
Verlag: Springer
This book approaches the realisation of digital terrain and landscape data through clear and practical examples. From data provision and the creation of revealing analyses to realistic depictions for presentation purposes, the reader is led through the world of digital 3-D graphics. The authors’ deep knowledge of the scientific fundamentals and many years of experience in 3-D visualization enable them to lead the reader through a complex subject and shed light on previously murky virtual landscapes.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Stadtplanung, Kommunale Planung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Wissenschaft & Technologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Computer-Aided Design (CAD)
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Geodäsie, Kartographie, GIS, Fernerkundung
- Geisteswissenschaften Design Produktdesign, Industriedesign
- Geowissenschaften Geologie Geodäsie, Kartographie, Fernerkundung
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Computeranwendungen in der Technik
- Geisteswissenschaften Architektur Garten- und Landschaftsarchitektur
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Landschaftsplanung, Ländliche Planung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Grafikprogrammierung
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Geographie: Allgemeines, Karten & Atlanten
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regionalgeographie
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Konstruktionslehre und -technik
Weitere Infos & Material
Fundamentals and Data Source.- 3D Visualization of Terrain Data.- Using the Camera.- Lighting.- Vegetation.- Atmosphere.- Water.- Rendering & Post Processing.- Interaction with 3D Data.- Practical Examples.




