Pfeffermann | Essential Methods for Design Based Sample Surveys | Buch | 978-0-444-63826-7 | sack.de

Buch, Englisch, 310 Seiten, Format (B × H): 229 mm x 152 mm, Gewicht: 420 g

Pfeffermann

Essential Methods for Design Based Sample Surveys


Erscheinungsjahr 2016
ISBN: 978-0-444-63826-7
Verlag: Elsevier Science & Technology

Buch, Englisch, 310 Seiten, Format (B × H): 229 mm x 152 mm, Gewicht: 420 g

ISBN: 978-0-444-63826-7
Verlag: Elsevier Science & Technology


Essential Methods for Design Based Sample Surveys presents key method contributions selected from the volume in the Handbook of Statistics: Sample Surveys: Design, Methods and Applications, Vol. 29a (2009).

This essential reference provides specific aspects of sample survey design, with references to important contributions and available software. The content is aimed at researchers and practitioners who use statistical methods in design based sample surveys and market research. This book presents the core essential methods of sample selection and data processing. The data processing discussion covers editing and imputation, and methods of disclosure control. This reference contains a large variety of applications in specialized areas such as household and business surveys, marketing research, opinion polls and censuses.
Pfeffermann Essential Methods for Design Based Sample Surveys jetzt bestellen!

Zielgruppe


<p>Scientists and graduate students at universities, research institutes, and government agencies who use statistical methods in design based sample surveys and research. </p>


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction to Survey Sampling2. Designs for Surveys over Time 3. Design, Conduct, and Analysis of Random-Digit Dialing Surveys 4. Statistical Disclosure Control for Survey Data 5. Sampling and Estimation in Household Surveys 6. Sampling and Estimation in Business Surveys 7. Sampling, Data Collection, and Estimation in Agricultural Surveys 8. Sampling and Inference in Environmental Surveys 9. Survey Sampling Methods in Marketing Research: A Review of Telephone, Mall Intercept, Panel, and Web Surveys10. Sample Surveys and Censuses 11. Opinion and Election Polls


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.