Buch, Englisch, 134 Seiten
How to Steer Your Way through the Murky Waters of Marketing Your Library
Buch, Englisch, 134 Seiten
Reihe: Chandos Information Professional Series
ISBN: 978-1-84334-482-7
Verlag: Woodhead Publishing
- Step-by-step guidelines
- How to instructions
- Clear, concise information
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Interdisziplinäres Bibliothekswesen, Informationswissenschaften Bibliothekswesen, Informationswissenschaften, Archivwesen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
Weitere Infos & Material
Why should libraries market themselves? The library as a corporation; Creating a SWOT analysis; Areas to consider in a marketing campaign; Merchandising and branding; Marketing strategy; Poster guidelines; Other tools of communication: News announcements, public relations, newsletters and annual reports; References, further reading and resources.