Poku | Black Student Teachers' Experiences of Racism in the White School | Buch | 978-3-030-96063-6 | sack.de

Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 398 g

Reihe: Palgrave Studies in Race, Inequality and Social Justice in Education

Poku

Black Student Teachers' Experiences of Racism in the White School

Strategies of Resilience and Survival
1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-030-96063-6
Verlag: Springer International Publishing

Strategies of Resilience and Survival

Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 398 g

Reihe: Palgrave Studies in Race, Inequality and Social Justice in Education

ISBN: 978-3-030-96063-6
Verlag: Springer International Publishing


This book investigates the racism experienced by Black teacher trainee Post-graduate students whilst on teaching placements in South London primary schools. Using critical race theory as an epistemological lens, the book goes on to explore their experiences in school via testimonies around the gaslighting they were subjected to. Chapters delve into how these students work to fit themselves into the school’s white space at an emotional and psychological cost and addresses the questions these experiences raise for those in charge of PGCE courses and Initial Teacher Education.

Poku Black Student Teachers' Experiences of Racism in the White School jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1.Black Teacher, White System: Critical Race Theory and the Contours of Racism.-2.CRT and Narrative Inquiry: Storytelling and Tackling the ‘master narrative’ with Counter-Narratives.-3.Storytelling: Legacy of the Griot(te).-4.Managing a Black Identity in White Spaces or Strategies of ‘Becoming’ White.-5.Why Does ITE Matter?.-6.Discussion and Conclusion.-7.Final Thoughts: More Things Change, More Things Stay the Same


Veronica Poku is Head of MA Education: Culture, Language and Identity as well as a lecturer and researcher in the field of educational studies at Goldsmiths University of London, UK. With a particular interest in race, education, gender, culture and social justice, Veronica’s research makes use of critical race theory and narrative inquiry when working with student teachers.  



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.