How to Make Money and Save Lives in the HealthTech World
Buch, Englisch, 90 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
ISBN: 978-3-319-71618-3
Verlag: Springer
Features 4 case studies that exemplify successful and failed projects, explaining where each project went right or wrong
Examines the complex relationship between technology, entrepreneurship, and academics that are interwoven in any eHealth venture
Zielgruppe
Popular/general
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Medizintechnik, Biomedizintechnik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Unternehmensgeschichte, Einzelne Branchen und Unternehmer
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Telemedizin, e-Health
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Medizintechnik, Biomedizintechnik, Medizinische Werkstoffe
Weitere Infos & Material
Introduction.- Members of an eHealth Team.- The Entrepreneur: Role on an eHealth Team.- The Engineer: Role on an eHealth Team.- The Clinician: Role on an eHealth Team.- The Academic: Role on an eHealth Team.- Case Study 1: Building an eHealth Product with a Large Corporation: Panasonic.- Case Study 2: Working on eHealth Projects for Athletes: Red Bull High Performance.- Case Study 3: Working on eHealth Projects with a Small Business: MindMe.- Case Study 4: Working on eHealth Projects for Social Good: Not Impossible.- Conclusion.