Buch, Englisch, 238 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 410 g
A Relativist Epistemic Approach to Science Education
Buch, Englisch, 238 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 410 g
ISBN: 978-90-8790-610-8
Verlag: Brill Academic Publishers
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Forschungsmethodik, Wissenschaftliche Ausstattung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
The scope of the book may be inferred by its table of contents:
1. What is science?
2. The role of technology and mathematics
3. Constructivism—a theory of learning and knowing
4. Reality, truth and viability
5. The metaphor of truth
6. The story of science
7. The game of prediction and retrodiction
8. Towards a radical-constructivist philosophy of physics
9. Ontological aspects of radical constructivism
10. The what and why of science education