E-Book, Englisch, Band 18, 370 Seiten
Quilley British Art and the East India Company
1. Auflage 2020
ISBN: 978-1-78744-543-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, Band 18, 370 Seiten
Reihe: Worlds of the East India Company
ISBN: 978-1-78744-543-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Examines the role of the East India Company in the production and development of British art, demonstrating how art and related forms of culture were closely tied to commerce and the rise of the commercial state.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
Weitere Infos & Material
Introduction: corporate patronage and Company artists
'That extensive commerce': the maritime image of the East India Company
Travels in India: landscape and colonial patronage
Networks of knowledge, power and cultural exchange
The cries of India: colonial power, classification, and the diffusion of knowledge
By way of China
Collecting India
Conclusion
Notes
Bibliography
Index