Buch, Englisch, 288 Seiten, Paperback, Format (B × H): 127 mm x 203 mm
Teaching, Learning, and the Science of Memory in a Wired World
Buch, Englisch, 288 Seiten, Paperback, Format (B × H): 127 mm x 203 mm
Reihe: Teaching and Learning in Higher Education
ISBN: 978-1-952271-47-2
Verlag: West Virginia University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
Weitere Infos & Material
- Introduction: Machines, Memory, and Learning
- 1. What Technology Does to Us (and for Us): Taking a Critical Look at Common Narrative
- 2. Why We Remember, Why We Forget
- 3. Enhancing Memory and Why It Matters (Even though Google Exists)
- 4. Memory Requires Attention
- 5. The Devices We Can't Put Down: Smartphones, Laptops, Memory, and Learning
- Conclusion: How Memory Can Thrive in a Technology-Saturated Future
- Notes
- Acknowledgments
- Index