E-Book, Englisch, 336 Seiten
Retman Real Folks
1. Auflage 2011
ISBN: 978-0-8223-9389-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Race and Genre in the Great Depression
E-Book, Englisch, 336 Seiten
ISBN: 978-0-8223-9389-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Real Folks examines the construction of the folk in Depression-era U.S. politics and culture, as well as the hybrid forms of documentary and satire that critiqued the populist fixation on folk authenticity.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur Amerikanische Literatur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
Weitere Infos & Material
Acknowledgments ix
Introduction 1
Part I: The Folklore of Racial Capitalism
1. "A Combination Madhouse, Burlesque Show and Coney Island": The Color Question in George Schuyler's Black No More 33
2. "Inantimate Hideosities": The Burlesque of Racial Capitalism in Nathanael West's A Cool Million 72
Part II: Performing the Folk
3. "The Last American Frontier": Mapping the Folk in The Federal Writers' Project's Florida: A Guide to the Southernmost State 113
4. "Ah Gives Myself de Privilege to Go": Navigating the Field and the Folk in Zora Neale Hurston's Mules and Men 152
Part III: Populist Masquerade
5. "Am I Laughing?": Burlesque Incongruities of Genre, Gender, and Audience in Preston Sturges's Sullivan's Travels 191
Afterpiece: The Coen Brothers' Ol'-Timey Blues in O Brother, Where Art Thou? 240
Notes 251
Bibliography 287
Index 311