Buch, Englisch, 75 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1416 g
Reihe: SpringerBriefs in Business
Monetizing the Social Value
Buch, Englisch, 75 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1416 g
Reihe: SpringerBriefs in Business
ISBN: 978-3-319-13376-8
Verlag: Springer International Publishing
This book deals with the limitations of economic and financial accounting as an appropriate instrument to reflect the real value created or destroyed by an organization. The authors present a sustainable social accounting approach that considers both the social and economic value – Blended Value – generated by an organization for all of its stakeholders. This approach is based on four major theories – Stakeholder Theory, Action Research, Phenomenological Perspective and Fuzzy Logic – and was developed on the basis of a cost-benefit analysis.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Externes Rechnungswesen, Rechnungslegung, Bilanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften