Buch, Englisch, Band 23, 198 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 448 g
Reihe: Protest, Culture & Society
Assessing the Impact of a Feminist Publishing Phenomenon
Buch, Englisch, Band 23, 198 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 448 g
Reihe: Protest, Culture & Society
ISBN: 978-1-78533-808-3
Verlag: Berghahn Books
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Buchhandel
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Verlagswesen
Weitere Infos & Material
Acknowledgements
Introduction
PART I: 1973-1983
Chapter 1. Virago’s Hands-on Brand of Feminism
Chapter 2. Changing the Literary Landscape
PART II: 1983-1994
Chapter 3. ‘Alternative, Autonomous, and Viable’: Feminist Publishing and the Mainstream
Chapter 4. Fragmenting Feminism and Diversifying Women’s Writing
PART III: 1994-2004
Chapter 5. Working Women and the Changing Face(s) of the Book Industry
Chapter 6. Third Waves and Disconnections
PART IV: 2004-2017
Chapter 7. Virago’s Place in the New Millennium’s Literary Marketplace
Chapter 8. Twenty-First Century Feminism(s) and Virago’s Role for Women’s Writing
Conclusion
Bibliography
Index