Turning Tides
Buch, Englisch, 162 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 231 g
ISBN: 978-3-319-86707-6
Verlag: Springer International Publishing
Makes important connections between existing literature around the 3rd Wave and postfeminism and the apparent resurgence of feminist activism
Addresses the current resurgence of interest in feminism – particularly within popular culture and media
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Feministische Philosophie, Gender Studies
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Between ‘Postfeminism(s)’: Announcing the Arrival of Fourth Wave.- 3. From Feminist Mothers to Feminist Monsters: Tensions Across the Waves.- 4. Celebrity Feminists: Selling Feminism or Feminism Selling Out?.- 5. Femen: Postfeminist Playfulness or Reinforcing Sexualized Stereotypes? 6. New Media, New Feminism?.- 7. Concluding Remarks: Looking Forward to the Fourth Wave.