Buch, Englisch, 370 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 740 g
Reihe: Management for Professionals
Economics, Strategy and Practice
Buch, Englisch, 370 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 740 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-56494-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport- und Veranstaltungsrecht
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport, Sportwissenschaft: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Wirtschaftsverwaltungsrecht / Öffentliches Wirtschaftsrecht Sport- und Veranstaltungsrecht
Weitere Infos & Material
Fundamentals of Sports Economics and Sports Management.- State and European Law.- Sports and Anti-trust Law.- Sport Jurisdiction/Arbitration Jurisdiction.- Strategic Management of Team Sport Organisations.- Labour Law in Sports.- Consumer Behaviour in Team Sport.- Management of Team Sports Brands.- Sports Sponsorship as a Financing Instrument.- Sport Sponsorship Law.- Sport Criminal Law.- Relationship Management in Sport Sponsorship.- Accounting and Sports.- Controlling of Professional Team Sports Organisation.- Media Strategies in the Sports Media Sector.- Between Dissolution of Boundaries and Distinction.- Media Law and Personality Rights.