Roger | Image Warfare in the War on Terror | Buch | 978-0-230-36388-5 | sack.de

Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 225 mm, Gewicht: 399 g

Reihe: New Security Challenges

Roger

Image Warfare in the War on Terror


2013. Auflage 2013
ISBN: 978-0-230-36388-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 225 mm, Gewicht: 399 g

Reihe: New Security Challenges

ISBN: 978-0-230-36388-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK


Roger examines how developments in new media technologies, such as the internet, blogs, camera/video phones, have fundamentally altered the way in which governments, militaries, terrorists, NGOs, and citizens engage with images. He argues that there has been a paradigm shift from techno-war to image warfare, which emerged on 9/11.

Roger Image Warfare in the War on Terror jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements Abbreviations Introduction Theorizing Image Warfare Political Communications: Bush, Blair and bin Laden Suicides Executions Abuses Conclusion Notes Bibliography


NATHAN ROGER is an Honorary Research Associate in the Research Institute for Arts and Humanities (RIAH) at Swansea University, UK. He is an Editorial Assistant for The Journal of War and Culture Studies and an Editorial Review Board member for the e-journal The Journal of International Relations Research.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.