Ross | Digital Futures for Learning | Buch | 978-1-032-06405-5 | sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 234 mm, Gewicht: 432 g

Ross

Digital Futures for Learning

Speculative Methods and Pedagogies
1. Auflage 2022
ISBN: 978-1-032-06405-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Speculative Methods and Pedagogies

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 234 mm, Gewicht: 432 g

ISBN: 978-1-032-06405-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Digital Futures for Learning offers a methodological and pedagogical way forward for researchers and educators who want to work imaginatively with "what’s next" in higher education and informal learning. Today’s debates around technological transformations of social, cultural and educational spaces and practices need to be informed by a more critical understanding of how visions of the future of learning are made and used, and how they come to be seen as desirable, inevitable or impossible. Integrating innovative methods, key research findings, engaging theories and creative pedagogies across multiple disciplines, this book argues for and explores speculative approaches to researching and analysing post-compulsory and informal learning futures – where we are, where we might go and how to get there.

Ross Digital Futures for Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Professional


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part 1: Understanding learning futures 1. Introduction 2. How learning futures are made 3. Complexity, emergence and learning futures 4. Speculative approaches to research and teaching Part 2: Speculative objects to think with 5. Teaching at scale, automation and a speculative teacherbot 6. Working with digital futures for learning through student-generated open educational resources 7. Artcasting and digital cultural heritage engagement futures 8. Telling data stories to explore the future of surveillance Part 3: Keeping learning futures moving 9. Speculative methods and digital futures research 10. Speculative pedagogies and teaching 11. Keeping learning futures moving


Jen Ross is Senior Lecturer in Digital Education in the Moray House School of Education and Sport, Co-Director of the Centre for Research in Digital Education and an Edinburgh Futures Institute Fellow at the University of Edinburgh, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.