Sadler | Strategic Change | Buch | 978-0-08-042571-9 | sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 505 g

Reihe: Best of Long Range Planning - Second Series

Sadler

Strategic Change


Erscheinungsjahr 1995
ISBN: 978-0-08-042571-9
Verlag: Pergamon Press

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 505 g

Reihe: Best of Long Range Planning - Second Series

ISBN: 978-0-08-042571-9
Verlag: Pergamon Press


This volume brings together 12 outstanding articles from Long Range Planning - The International Journal of Strategic Management dealing with different aspects of the complex process of managing strategic change.

Among the issues covered are the development of strategic vision and the creation of a sense of mission, the importance of corporate culture, the role of leadership and the factors affecting successful implementation of new strategies.

Case histories are given describing the experiences of companies such as Volvo, Ciba-Geigy, and BP in their effort to become 'higher performance organisations' by the strategic management of change. This is a very timely work, focussing on the major challenges facing management today.

Sadler Strategic Change jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction. Part I. Management's Role in Effecting Strategic Change. Part II. What Happens in Practice - The Case Histories.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.