Buch, Englisch, 185 Seiten
Gestures in the Pedagogy of Second Languages in Multilingual Canada
Buch, Englisch, 185 Seiten
ISBN: 978-1-4438-8012-1
Verlag: Cambridge Scholars Publishing
This book discusses the changes that the literature on gesture studies can help implement in current practices of language pedagogy. By including gesture as a nonverbal dimension of language and as a means for language acquisition, it provides a contrast to those traditions that have viewed gesture as a marginal aspect of communication and language learning. In addition, this book offers the results of three research studies in Italian language classes in Canada, showing that gesture enables a multimodal approach in language pedagogy and a richer experience for both teachers and learners.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse