Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 290 g
Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 290 g
ISBN: 978-1-84334-792-7
Verlag: Woodhead Publishing
Zielgruppe
Those involved in innovation and creation of new Intellectual Property. Business developers, marketers and executives involved in licensing, teachers and students in Life Sciences, Economy and Management.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Gewerblicher Rechtsschutz allg., Marken- und Kennzeichenrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Rating, Due Diligence, Unternehmensbewertung
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Europarecht Europäischer Gewerblicher Rechtsschutz, Medien-, IT- und Urheberrecht
- Rechtswissenschaften Ausländisches Recht Common Law (UK, USA, Australien u.a.)
Weitere Infos & Material
Overview: A description of the different forms of IP, methods for safeguarding IP; Patents: What are patents, How to file for a patent and costs related to patents; Trade secrets: What are trade secrets and how to protect them; Trademarks: What are trademarks; How to register a trademark; Protected geographical status and domain names; Copyright: Definition; Registration and software as copyright; Assessing the financial value of IP: Rule of thumbs; Industrial averages and discounted cash flow techniques.