Buch, Englisch, 248 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1210 g
Reihe: Ethical Economy
Continuities and Discontinuities of Historical Thought in 19th and 20th Century Economics
Buch, Englisch, 248 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1210 g
Reihe: Ethical Economy
ISBN: 978-3-540-42765-0
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Geschichtswissenschaft: Theorie und Methoden
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
Weitere Infos & Material
History Matters: From Historical Economics to Modern Institutionalism.- 1 The German Historical School of Economics: What It Was Not, and What It Was.- Commentary.- Commentary.- 2 Grand Historical Narrative or Intellectual Strategy: The Institutional Establishment of the Historical School of Political Economy in the 19th Century.- Commentary.- Commentary.- 3 Institutional Economics and the Problem of Historical Specificity.- Commentary.- Commentary.- 4 Economics as Ethical Economy and Cultural Economics in the Historical School.- Commentary.- 5 What Can New Economic Sociology Learn From the Historical School, especially Max Weber?.- Commentary.- Commentary.- 6 The Role of Culture in Economic Theorizing and Empirical Economic Research.- Commentary.- List of Authors and Discussants.- Index of Names.