E-Book, Englisch, Band 191, 306 Seiten
Schonfield Business Rhetoric in German Novels
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-78744-357-0
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
From <I>Buddenbrooks</I> to the Global Corporation
E-Book, Englisch, Band 191, 306 Seiten
Reihe: Studies in German Literature Linguistics and Culture
ISBN: 978-1-78744-357-0
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Introduction
Managing Appearances in Thomas Mann's Buddenbrooks, 1901
Oratory and Publicity in Heinrich Mann's Der Untertan, 1914/18
Organizing Speech in Gabriele Tergit's Käsebier erobert den Kurfürstendamm, 1931
Seeing through the Rhetoric in Bertolt Brecht's Dreigroschenroman, 1934
Giving an Account of the Self in Ingeborg Bachmann's Malina, 1971
Managing Bureaucracy in Hermann Kant's Das Impressum, 1972
Corporate Discourse in Friedrich Christian Delius's Unsere Siemens-Welt, 1972
Producing Ethos in Kathrin Röggla's wir schlafen nicht, 2004
Communicative Contests in Philipp Schönthaler's Das Schiff das singend zieht auf seiner Bahn, 2013
Conclusion
Notes
Bibliography
Index