Schulz / Cobley | Theories and Models of Communication | Buch | 978-3-11-024044-3 | sack.de

Buch, Englisch, Band 1, 442 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 175 mm x 246 mm, Gewicht: 940 g

Reihe: ISSN

Schulz / Cobley

Theories and Models of Communication


1. Auflage 2013
ISBN: 978-3-11-024044-3
Verlag: De Gruyter

Buch, Englisch, Band 1, 442 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 175 mm x 246 mm, Gewicht: 940 g

Reihe: ISSN

ISBN: 978-3-11-024044-3
Verlag: De Gruyter


This unique volume offers an overview of the diversity in research on communication, including perspectives from biology, sociality, economics, norms and human development. It includes general social science and humanities approaches to communication, from systems theory to cultural theory, as well as perspectives more specifically related to communication acts, such as linguistics and cognition. The volume also features chapters on the participants and various elements in communication processes, on possible effects and on wider consequences of mediation (with technical media). The scope of the contributions is global, and the volume is relevant to both the empirical and the philosophical traditions in human sciences. Designed as a stand-alone collection to engage undergraduates as well as postgraduates and academics, this is also the first book in, and an introduction to, the De Gruyter Mouton multi-volume Handbooks of Communication Science.
Schulz / Cobley Theories and Models of Communication jetzt bestellen!

Zielgruppe


Institutes, libraries, undergraduate and postgraduate students as well as scholars and everyone interested in the whole area of communication studies as well as people interested in communication and its processes, such as politicians, PR managers and journalists.

Weitere Infos & Material


Peter J. Schulz, University of Lugano, Italy; Paul Cobley, London Middlesex University, UK.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.