Amos, S. Karin
Dr. Karin Amos ist Professorin für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Allgemeine Pädagogik unter besonderer Berücksichtigung international vergleichender Bildungsforschung und interkultureller Pädagogik. Ihre aktuellen Forschungsschwerpunkte konzentrieren sich vor allem auf die International Governance im Bildungsbereich, das Verhältnis zwischen den Konzepten Governance und Gouvernementalität sowie die grundsätzliche Frage nach dem Verhältnis von politischer und pädagogischer Ordnungsbildung.
Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen. Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
Aslan, Ednan
Ednan Aslan, Dr., Professor für die islamische Religionspädagogik an der Universität Wien.
Beier, Gabriele
Gabriele Beier, Schulleiterin der Evangelischen Fachschule für Sozialpädagogik Reutlingen.
Kuusisto, Arniika
Arniika Kuusisto works at Stockholm University as a Professor in Child and Youth Studies, specializing in Early Childhood Education. Her research interests include individual worldviews, ontologies and value learning trajectories in childhood and youth, especially focusing on the situated meaning-making in the interplay between agency and social environment. She has also studied diversity in ECEC communities and school, worldview education in different levels, and educator professionalism. Kuusisto is a Honorary Research Fellow at the Department of Education, University of Oxford, and a Research Director and Docent at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, with an Academy of Finland funded (2018-2022) research project <i>'Growing up radical? The role of educational institutions in guiding young people's worldview construction'</i>.
Thanner, Tobias
Tobias Thanner, Studium der katholischen Theologie und der Germanistik, Referendar in Biberach an der Riss.
Tonnier, Christina
Christina Tonnier, Studium der evangelischen Theologie und Romanistik (Französisch), Referendarin in Balingen
Rothenhäusler, Hildegard
Hildegard Rothenhäusler, Ministerialrätin, Referatsleiterin Referat Berufskollegs, Ministerium für Kultus, Jugend und Sport, Stuttgart.
Deiss-Niethammer, Birgit
Birgit Deiss-Niethammer, Schulleiterin der Evangelischen Fachschule für Sozialpädagogik Stuttgart.
Krochmalnik, Daniel
Daniel Krochmalnik, Dr., Professor für Jüdische Religionslehre, -pädagogik und -didaktik, Hochschule für Jüdische Studien Heidelberg.
Sagberg, Sturla
Sturla Sagberg (born 1951) is professor of religious education and ethics at Queen Maud University College of Early Childhood Education in Trondhem, Norway. He has a doctoral degree in theology, and has for many decades taught and done research related to teacher training as well as to church education. He has published several books in Norwegian, of which the latest translates into Religion, Values and Formation: Children and the big questions in life. Many of his articles in books and journals are written in English.
Biesinger, Albert
Albert Biesinger, Dr. theol. Dipl.-Päd., studierte Katholische Theologie und Pädagogik. 1977 erfolgte die Promotion mit einer Dissertation zum Thema „Moralerziehung im Religionsunterricht“, 1982 die Habilitation zum Thema „Christentum – Judentum im Religionsunterricht der Sekundarstufe II“. Er ist Professor für Religionspädagogik, Kerygmatik und kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik (KIBOR).
Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen. Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
Jürgens, Anna
Anna Jürgens, Studium Katholische Theologie, Latein und Sportwissenschaft, wiss. Mitarbeiterin am Katholischen Institut für Berufsorientierte Religionspädagogik, Universität Tübingen.
Braig, Gerold
Gerold Braig, Fachlehrer für katholische Religionslehre und Religionspädagogik, St. Loreto-Institut für Soziale Berufe Schwäbisch Gmünd, Fachbereich: Berufskolleg – Fachschule für Sozialpädagogik.
Strohm, Friederike
Friederike Strohm, Dipl. Psych., wiss. Mitarbeiterin am Evangelischen Institut für Berufsorientierte Religionspädagogik, Universität Tübingen.
Lamminmäki-Vartia, Silja
Silja Lamminmäki-Vartia, MA, Erzieherin, Vice Director/ECE centre, Vantaa/Finnland
Boelskov, Jørgen
Jørgen Boelskov, Mag. Art., Senior Lecturer, University College South Denmark.
Biesinger, Albert
Albert Biesinger, Dr. theol. Dipl.-Päd., studierte Katholische Theologie und Pädagogik. 1977 erfolgte die Promotion mit einer Dissertation zum Thema „Moralerziehung im Religionsunterricht“, 1982 die Habilitation zum Thema „Christentum – Judentum im Religionsunterricht der Sekundarstufe II“. Er ist Professor für Religionspädagogik, Kerygmatik und kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik (KIBOR).
Rissanen, Inkeri
Inkeri Rissanen, PhD, is a University Lecturer in Multicultural education at Tampere University, Faculty of Education and Culture. Rissanen’s academic background is in theology and educational science. Her areas of expertise are multicultural education, religious education and Islamic religious education. Recently, Rissanen has conducted research on educators’ intercultural competences and mindSets, as well as on the inclusion of Muslims in Finnish schools.
Kuusisto, Elina
Elina Kuusisto works as an Associate Professor at the University of Humanistic Studies, Utrecht, the Netherlands, and as a Senior Researcher at the University of Tallinn, Estonia. She holds a Title of Docent at the University of Helsinki and serves as a Coordinator of EARLI SIG 19 Religions and Worldviews in Education. She is studying moral education, religious education and teacher education, with a special interest on ethical sensitivity, purpose in life and growth mindSet.