Serving the Underserved | Buch | 978-0-8389-3652-8 | sack.de

Buch, Englisch, 208 Seiten, Paperback, Format (B × H): 178 mm x 254 mm

Serving the Underserved

Strategies for Inclusive Community Engagement

Buch, Englisch, 208 Seiten, Paperback, Format (B × H): 178 mm x 254 mm

ISBN: 978-0-8389-3652-8
Verlag: American Library Association


Focusing on needs and services outside the library walls, this book outlines a fresh approach to how libraries can think about and effectively reach underserved populations.Readers will discover strategies for identifying information needs where underserved populations are and learn about many successful services, programs, and partnerships. Underserved populations frequently do not have access to a library—or they may even be unaware that they have an information need. How can we as a profession effectively reach them? This text, geared to both graduate and undergraduate LIS students as well as practicing librarians and library staff, provides contextual information on historically underserved populations as defined by the ALA Office for Diversity, Outreach, and Literacy Services (ODLOS), explores information use behaviors for these groups, and presents examples of successful strategies and programs.
Serving the Underserved jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.