Buch, Englisch, Band 67, 374 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 154 mm x 240 mm, Gewicht: 652 g
Reihe: Digitale Gesellschaft
Hyper-Modernism, Hyperreality, and Posthumanism
Buch, Englisch, Band 67, 374 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 154 mm x 240 mm, Gewicht: 652 g
Reihe: Digitale Gesellschaft
ISBN: 978-3-8376-7242-8
Verlag: Transcript Verlag
How do digital media technologies affect society and our lives? Through the cultural theory hypotheses of hyper-modernism, hyperreality, and posthumanism, Alan N. Shapiro investigates the social impact of Virtual/Augmented Reality, AI, social media platforms, robots, and the Brain-Computer Interface. His examination of concepts of Jean Baudrillard and Katherine Hayles, as well as films such as Blade Runner 2049, Ghost in the Shell, Ex Machina, and the TV series Black Mirror, suggests that the boundary between science fiction narratives and the 'real world' has become indistinct. Science-fictional thinking should be advanced as a principal mode of knowledge for grasping the world and digitalization.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation