Shareholder Value | Buch | 978-0-08-040668-8 | sack.de

Buch, Englisch, 134 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 373 g

Reihe: Best of Long Range Planning Series - First Series

Shareholder Value

Key to Corporate Development
Erscheinungsjahr 1996
ISBN: 978-0-08-040668-8
Verlag: Emerald Group Publishing Limited

Key to Corporate Development

Buch, Englisch, 134 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 373 g

Reihe: Best of Long Range Planning Series - First Series

ISBN: 978-0-08-040668-8
Verlag: Emerald Group Publishing Limited


The 10th volume in the Best of Long Range Planning Series focuses on the role of shareholder value as a key tool to evaluating strategic options. Within limits the concept has an essential part to play in strategic management. However, the authors argue that it should not be the only approach used as customer focus and employee development are also crucial. By learning the lessons propounded in this volume, companies can avoid inappropriate predation, generate attractive returns for shareholders and provide a sound platform from which to launch and sustain successful customer driven strategies and lasting competitive advantage.

Shareholder Value jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction: Shareholder Value: Key to Corporate Development, C. J. Clarke. Part 1: Failings in Current Practice. Does top management add value to investment decisions? H. Barton et al. Part 2: Safeguarding Independence. Creating value to keep the raiders at bay, B. C. Reimann. Value gaps - who is right, the market or the managers? D. Young B. Sutcliffe. Brief case: do raiders create value? R. Koch. Defensive strategies against takeovers: creating shareholder value, C. J. Clarke K. Brennan. Part 3: Evaluating Major Strategic Moves. Good and bad investment: the stock market verdict, C. C. Markides N. A. Berg. Planned divestment - a five step approach, C. J. Clarke F. Gall. Acquisitions - techniques for measuring strategic fit, C. J. Clarke. Appraising companies for acquisition, D. Cameron. Assessing the risks in acquisitions - the risk-chance analysis, K. Neubürger. Part 4: Management Buy-Outs Add Value. The NFC buy-out - a new form of industrial enterprise, Sir P. Thompson. Part 5: Selling the Value Strategy. How corporate communication of strategy affects share price, R. Higgins B. Bannister.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.