Sherington | The Comprehensive Public High School | Buch | 978-1-4039-6489-2 | sack.de

Buch, Englisch, 207 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 217 mm, Gewicht: 366 g

Reihe: Secondary Education in a Changing World

Sherington

The Comprehensive Public High School

Historical Perspectives
2006. Auflage 2006
ISBN: 978-1-4039-6489-2
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Historical Perspectives

Buch, Englisch, 207 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 217 mm, Gewicht: 366 g

Reihe: Secondary Education in a Changing World

ISBN: 978-1-4039-6489-2
Verlag: Palgrave MacMillan Us


This book traces the decline of the public comprehensive high school. New educational markets emphasized school diversity and parental choice rather than social equity through common schooling, and they were criticized for declining standards. The book also considers government education policies and their regional manifestations.

Sherington The Comprehensive Public High School jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction Origins of the Comprehensive High School Social and Political Contexts The Social Justice Era The Comprehensive High in an Education Market Embattlement and Survival Conclusion


GEOFFREY SHERINGTON is Professor in the Faculty of Education and Social Work, University of Sydney, Australia.
CRAIG CAMPBELL is Senior Lecturer, History of Education, University of Sydney, Australia.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.