Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 505 g
Reihe: Research in Marketing
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 505 g
Reihe: Research in Marketing
ISBN: 978-0-7623-0566-7
Verlag: Jai Press Inc.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Weitere Infos & Material
List of contributors. Theoretical foundations in marketing ethics: a look back (S.J. Vitell). Theoretical foundations in marketing ethics: a look ahead (D.P. Robin). The entitlement model: a morally bancrupt baseline for justification of marketing practices (S. Baker). Relationship of individual moral values and perceived ethical climate to satisfaction, commitment, and turnover in a sales organization (N.C. Herdon Jr. et al.). Curbing corporate crime: managerial and ethical implications of the federal sentencing guidelines for organizations (G.R. Laczniak, R. Roberson). The role of formal policies and informal culture on ethical decision making by marketing managers (J.H. Leigh, P.E. Murphy). An empirically-based, integrative framework of corporate moral development (K.J. Srnka). Organizational framework for sales ethics management (A.Z. Vásquez-Párraga, L.Comer). "Some days are better than others": beer commercials and a question of ethics (J.M. Wolburg et al.).