Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 533 g
Reihe: Palgrave Studies in Literature, Culture and Human Rights
Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 533 g
Reihe: Palgrave Studies in Literature, Culture and Human Rights
ISBN: 978-3-031-31530-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Geschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Vergleichende Literaturwissenschaft
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtsgeschichte, Recht der Antike
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Dramen und Dramatiker
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Deutsche Literatur
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction: Slavery and the Forensic Theatricality of Human Rights in the Spanish Empire.- Part I: Slavery, Theatricality and Human Rights in the Spanish Empire.- Chapter 2:Slavery and Human Rights in the Spanish Empire.- Chapter 3: Allegorical Theatricality: Horror and Human Rights in Bartolomé de las Casas’ Atrocity Story A Short Account of the Destruction of the Indies.- Part II: Comic Modes of Theatricality and Human Rights in Sixteenth- and Seventeenth Century Spain .- Chapter 4: Carnivalesque Theatricality: Defeat, Revenge and Collective Rights in Micael de Carvajal’s Court of Death and the Tragedy of Atawallpa’s Death.- Chapter 5: Tragicomic Theatricality: Forensic Presentism and a Dual Vision of Rights in Lope de Vega’s The New World Discovered by Christopher Columbus.- Part III: Tragic Modes of Theatricality and Human Rights in Nineteenth Century Cuba.- Chapter 6: Melodramatic Theatricality: Tableaux of Natural Rightsand Interracial Solidarity in Gertrudis Gómez de Avellaneda’s Sab.- Chapter 7: Tragic Theatricality: Vulnerability and Rights in Juan Francisco Manzano’s Autobiography of a Slave and Zafira.- Chapter 8: Epilogue: Forensic Theatricality and Human rights