Buch, Englisch, 288 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 149 mm x 228 mm, Gewicht: 461 g
Reihe: Kultur- und Medientheorie
The Convergence of Art and Marketing in Contemporary Culture
Buch, Englisch, 288 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 149 mm x 228 mm, Gewicht: 461 g
Reihe: Kultur- und Medientheorie
ISBN: 978-3-8376-2619-3
Verlag: Transcript Verlag
This book offers a compelling perspective on the striking similarity of art and commerce in contemporary culture. Combining the history and theory of art with theories of contemporary culture and marketing, Maria A. Slowinska chooses three angles (space, object/experience, persona) to bridge present and past, aesthetic appearance and theoretical discourse, and traditional divisions between art and commerce. Beyond both pessimistic and celebratory rhetorics, 'Art/Commerce' illuminates contemporary phenomena in which the aestheticization of commerce and the commercialization of aesthetics converge.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttheorie, Kunstphilosophie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunstpsychologie und -soziologie