E-Book, Englisch
Smith Getting Price Right
1. Auflage 2021
ISBN: 978-0-231-54907-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
The Behavioral Economics of Profitable Pricing
E-Book, Englisch
ISBN: 978-0-231-54907-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Combining perceptive insights from behavioral economics with leading-edge ideas on price management, this book offers a new approach to pricing. Gerald Smith demonstrates why understanding, reframing, and refining everyday pricing processes—one’s pricing orientation—results in a better long-term pricing strategy.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Einkauf, Logistik, Supply-Chain-Management
Weitere Infos & Material
Preface
Part I. Behavioral Economics of Everyday Pricing Decisions
1. Pricing Orientation Pricing Strategy
2. Framing and Strategic Frames of Reference
3. Psychological Pricing Orientation: Psychological Price-Setting Bias and Skills
4. Social Pricing Orientation: Cultural Price-Setting Bias and Skills
Part II. Behavioral Economics of Cardinal Pricing Orientations
5. Cost-Driven Pricing Orientation Biases and Skills
6. Customer Value–Driven Pricing Orientation Biases and Skills
7. Customer Willingness-to-Pay–Driven Pricing Orientation Biases and Skills
8. Competition-Driven Pricing Orientation Biases and Skills
9. Balanced Pricing Orientations, Profitable Pricing Strategy
Notes
Index