Buch, Englisch, Band 10, 183 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 272 g
Reihe: Nomos Universitätsschriften – Betriebswirtschaftslehre
Three Perspectives on Value Creation
Buch, Englisch, Band 10, 183 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 272 g
Reihe: Nomos Universitätsschriften – Betriebswirtschaftslehre
ISBN: 978-3-8487-7672-6
Verlag: Nomos
Digital technology giants dominate the list of the largest publicly traded companies worldwide. This book analyses mergers and acquisitions by these firms from three perspectives—it examines the effect of such activity on the value of the acquirer and on the value of different groups of rivals, and compares it with the effect of other firms’ acquisitions. The author integrates research from finance, information systems, strategy and economics, and investigates the aforementioned value effects on different types of companies. He identifies factors that drive value creation and discusses them in relation to the market environment, digital giants’ special role and potential managerial motives.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Mergers & Acquisitions (M&A), Übernahmen & Buy-outs
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management