Buch, Englisch, 648 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 241 mm, Gewicht: 11347 g
ISBN: 978-0-230-30428-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This comprehensive, state-of-the-art reference work provides the first systematic review to date of how sociologists have studied the relationship between race/ethnicity and educational inequality over the last thirty years in eighteen different national contexts.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
Weitere Infos & Material
1. Introduction to the Handbook: Comparative Sociological Perspectives on Racial and Ethnic Inequality in Education; Peter A. J. Stevens and A. Gary Dworkin 2. Argentina; Analía Meo, Silvina Cimolai and Andrea Pérez 3. Australia Lawrence J. Saha 4. Austria; Barbara Herzog-Punzenberger and Philipp Schnell 5. Belgium (Flanders); Lore Van Praag, Peter A. J. Stevens and Mieke Van Houtte 6. Brazil; Luiz Alberto Oliveira Gonçalves, Natalino Neves da Silva and Nigel Brooke 7. Canada; Katherine Lyon, Hélène Frohard-Dourlent, Paul Fripp and Neil Guppy 8. China; Hua-Yu Sebastian Cherng, Emily Hannum, and Chunping Lu 9. Cyprus; Marios Vryonides and Spyros Spyrou 10. England; Peter A. J. Stevens and Gill Crozier 11. Finland; Päivi Harinen and M'hammed Sabour 12. France; Mathieu Ichou and Agnès van Zanten 13. Germany; Ingrid Gogolin and Tanja Salem 14. Ireland; Daniel Faas and Rachael Fionda 15. Japan; Kaori H. Okano 16. Russia; Leokadia Drobizheva and David Konstantinovskiy 17. South Africa; Shaheeda Essack and Duncan B. Hindle 18. The Netherlands; Peter A. J. Stevens, Maurice Crul, Marieke Slootman, Clycq Noel, Christiane Timmerman and Mieke Van Houtte 19. USA; A. Gary Dworkin and Ruth N. López Turley 20. Researching Race and Ethnic Inequalities in Education: Key Findings and Future Directions; Peter A. J. Stevens and A. Gary Dworkin