Buch, Englisch, 198 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2679 g
ISBN: 978-1-349-47790-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book explores sociological debates in relation to culture, taste and value. It argues that sociology can contribute to debates about aesthetic value and to an understanding of how people evaluate.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
Weitere Infos & Material
1. Culture in a Rationalizing World 2. The Fate of Cultural Values 3. Why Do We Like What We Like? 4. Expressing Taste 5. Evaluating Culture 6. Culture in a Globalizing World 7. The Local on the Global Stage