Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Cambridge Studies in Twenty-First-Century Literature and Culture
Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Cambridge Studies in Twenty-First-Century Literature and Culture
ISBN: 978-1-108-83459-9
Verlag: Cambridge University Press
Book, Text, Medium: Cross Sectional Reading for a Digital Age utilizes codex history, close reading, and language philosophy to assess the transformative arc between medieval books and today's e-books. It examines what happens to the reading experience in the twenty-first century when the original concept of a book is still held in the mind of a reader, if no longer in the reader's hand. Leading critic Garrett Stewart explores the play of mediation more generally, as the concept of book moves from a manufactured object to simply the language it puts into circulation. Framed by digital poetics, phonorobotics, and the rising popularity of audiobooks, this study sheds new light on both the history of reading and the negation of legible print in conceptual book art.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Malerei: Gemälde
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Technische Wissenschaften Verfahrenstechnik | Chemieingenieurwesen | Biotechnologie Drucktechnik und Reprografische Technik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Verlagswesen
Weitere Infos & Material
Prospectus; Intro\Retro; Part I. The Hold of the Codex: 1. Bibliographics; 2. Platformatics; Part II. The Grip of Inscription: 3. Reading In; 4. Reading Out; Part III. The Give of Medium: 5. Phrasing the Sayable; 6. Between Language and Text; Parting Words.