Buch, Englisch, 290 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 426 g
Creating and Consuming History on Film
Buch, Englisch, 290 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 426 g
Reihe: Palgrave European Film and Media Studies
ISBN: 978-1-349-70622-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Geschichtspolitik, Erinnerungskultur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Museumskunde, Materielle Kultur, Erinnerungskultur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
Weitere Infos & Material
Contents.- List of illustrations.- Introduction: Screening European Heritage by Axel Bangert, Paul Cooke & Rob Stone.- Section One: Contexts of Production.- 1.The Politics and Sociology of Screening the Past: A National and Transnational Perspective … Ib Bondebjerg.- 2.British Flanders: Co-Produced Television Drama and the Limits of a European Heritage … Jaap Verheul.- 3. Towards World Heritage Cinema (Starting from the Negative) … Alan O’Leary.- Section Two: Limits of Representation.- 4. Rewriting History from the Margins: Diasporic Memory, Shabby Chic and Archival Footage … Daniela Bergahn.- 5. Facing Dark Heritage: The Legacy of Nazi Perpetrators in German-language Film … Axel Bangert.- 6. Spectral Spanish Heritage: The Hauntology of La noche de los girasoles … Paul Mitchell.- 7. Adapting Balzac in Jacques Rivette’s Ne Touchez pas la hache (Don’t Touch the Axe, 2007): Violence and the Post-Heritage Aesthetic … Andrew Watts.- 8. The Ironic Gaze: Roots Tourism and Irish Heritage Cinema … Ruth Barton.- 9. Whose Heritage?: Noi credevamo and the National, Regional and Transnational Dynamics of the Risorgimento Film … Alex Marlow-Mann.- Section Three: Modes of Consumption.- 10. Historical Films in Europe: The Transnational Production, Circulation and Reception of ‘National’ Heritage Drama … Andrew Higson.- 11. From ‘English’ Heritage to Transnational Audiences: Fan Perspectives and Practices and Why They Matter … Claire Monk.- 12. From ‘Auschwitz-land’ to Banglatown: Heritage Conflicts, Film and the Politics of Place … Paul Cooke.- 13. Cinematic Pilgrimages: Postmodern Heritage Cinema … Rob Stone.- Index