Buch, Englisch, 140 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 233 mm, Gewicht: 276 g
Reihe: Positive Mental Health
Buch, Englisch, 140 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 233 mm, Gewicht: 276 g
Reihe: Positive Mental Health
ISBN: 978-1-913063-05-4
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
The mental health of teachers in school is just as important as the well-being of the pupils they support. Recent research reveals some alarming statistics, including that 74% of teachers are unable to relax and have a poor work-life balance. This book examines a range of relevant issues including workload, managing behaviour, developing resilience and managing professional relationships in order to address some of these concerns and provide comprehensive guidance and workable, evidence-informed strategies to support all those teaching in schools and colleges.
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Psychiatrie, Sozialpsychiatrie, Suchttherapie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Context 2. Managing Your Workload: Planning 3. Managing Your Workload: Assessment and Data Management 4. Developing Resilience 5. Managing behaviour 6. Managing professional relationships 7. Managing job applications and interviews 8. Managing Your Time and Work-Life Balance Conclusion References Index