Suen | Principles of Test Theories | Buch | 978-0-8058-0198-9 | sack.de

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 362 g

Suen

Principles of Test Theories


1. Auflage 1990
ISBN: 978-0-8058-0198-9
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 362 g

ISBN: 978-0-8058-0198-9
Verlag: Routledge


Based on a tremendous increase in the development of psychometric theories in the past decade -- ranging from techniques for criterion-referenced testing to behavioral assessment, generalizability, and item response theory -- this book offers a summary of core issues. In so doing, it provides a comprehensive survey of reliability, validity, and item analysis from the perspectives of classical true-score model, generalizability theory, item response theory, criterion-referenced testing, and behavioral assessment. Related theoretical issues such as item bias, equating, and cut-score determination are also discussed. This is an excellent text for courses in statistics, research methods, behavioral medicine and cognitive science as well as educational, school, experimental, counseling/social, clinical, developmental, and personality psychology.

Suen Principles of Test Theories jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: Part I:Introduction. The Psychometric Process. Some Mathematical and Statistical Concepts. Part II:Random Sampling Theory. Classical Theory. Generalizability Theory: Conceptual Framework. Generalizability Theory: Statistical Methods. Conventional Item Analysis. Part III:Item Response Theory. Basic Concepts of Item Response Theory. Conditional Estimation of Ability. Joint Estimation of Parameters. Part IV:Validity. Content and Criterion-Related Validity. Construct Validity and Other Issues. Part V:Applied Issues. Criterion-Referenced Testing. Direct Observation of Behavior. Detection of Item Bias. Other Conceptual and Technical Issues.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.